دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611418
  • 19 فروردین 1403
  • 16:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
به‌کارگیری ظرفیت‌های شهرداری برای رفع مشکل ایاب و ذهاب افراد نابینا 

سرپرست شهرداری کرمان بیان کرد:

به‌کارگیری ظرفیت‌های شهرداری برای رفع مشکل ایاب و ذهاب افراد نابینا 

سرپرست شهرداری کرمان گفت: از اختیارات قانونی شهرداری برای رفع مشکل ایاب و ذهاب افراد نابینا، به مجموعۀ «نگاه آفتاب مهر» استفاده خواهیم کرد.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در بازدید از موسسه «نگاه آفتاب مهر»(مجتمع فرهنگی، اداری، آموزشی و درمانی کم‌بینایان و نابینایان استان کرمان) که به‌همراه معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار و مدیرعامل بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان انجام شد، با بیان اینکه باید به سمتی برویم که در هر محله‌ای یک فرهنگسرا برای اقشار مختلف جامعه ایجاد شود، افزود: موسسه «نگاه آفتاب مهر»، نقطۀ امیدی برای جامعۀ نابینایان و مایۀ مباهات شهر کرمان شده و نگاه ما نسبت به مسایل این مجموعه، قطعاً درجهت رفع مشکل است.

وی ادامه داد: درخصوص مسئله ایاب و ذهاب افراد نابینا به مجموعۀ «نگاه آفتاب مهر» و برای کمک به این مجموعه خیریۀ فاخر، از اختیارات قانونی شهرداری به‌درستی استفاده خواهیم کرد تا این مسئله در کوتاه‌مدت برطرف شود.

سرپرست شهرداری کرمان، خاطرنشان کرد: کیفیت ساخت موسسه «نگاه آفتاب مهر» بسیار قابل تحسین است؛ حتی شرکت‌های خصوصی هم برای خودشان اینقدر دقیق و حرفه‌ای کار نمی‌کنند که خانم مرتضوی، در ساخت این مجموعۀ خیّرساز، اقدام کرده است. 

تویسرکانی، با تأکید بر لزوم راه‌اندازی خط اتوبوس شهری در مسیر خیابان «هزار» برای دسترسی بهتر افراد نابینا به این موسسه، در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این مجموعه و همچنین در زمینه استفادۀ افراد نابینا از شهربازی و سایر خدمات شهری قول مساعدت داد.

مدیر موسسه «نگاه آفتاب مهر» نیز در این دیدار، با اشاره به فضاهایی که در این مجموعه طراحی شده و قابلیت استفاده عموم را دارد، افزود: اطلاع‌رسانی و معرفی فضاهای عمومی و درآمدزا برای مجموعه ازجمله سالن اجتماعات، سالن پذیرایی و مجموعه اقامتی آن برای به‌کارگیری درآمد حاصله برای خدمت‌دهی بهتر به نابینایان، ضرورت دارد که در این زمینه به همکاری شهرداری نیاز داریم.

زهرا مرتضوی، خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی موسسه برای افراد نابینا و کم‌بینا کاملاً رایگان برگزار می‌شود که در ایاب و ذهاب آن‌ها دچار مشکل هستیم و از شهرداری تقاضای همکاری در این زمینه را داریم.

وی با اشاره به برگزاری همایش دو روزه با حضور انجمن‌های نابینایان کشور و چند انجمن بین‌المللی به میزبانی کرمان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، یادآور شد: با برگزاری این همایش، تلاش داریم کرمان به‌عنوان پایلوت انجمن‌های نابینایان در کشور مطرح شود و برای ایاب و ذهاب شرکت‌کنندگان این همایش نیاز به همکاری شهرداری داریم. 

گفتنی است؛ سرپرست شهرداری کرمان، از بخش‌های مختلف موسسه «نگاه آفتاب مهر» شامل کلاس‌های آموزش موسیقی، آواز، گویندگی، قالی‌بافی، کلینیک، سالن بدن‌سازی، استودیو هنرهای صوتی، کتابخانه، اتاق ماساژ و کارگاه سفالگری، بازدید کرد.

موسسه «نگاه آفتاب مهر»(مجتمع فرهنگی، اداری، آموزشی و درمانی کم‌بینایان و نابینایان استان کرمان) با مشارکت شهرداری کرمان و با اختصاص ۳۰۶۷ متر زمین و ۵۰۰۰ مترمربع پروانه ساختمانی، در خیابان «هزار» احداث شده است.

19.2873